Blog posts

Excursie la Meteora – Grecia

Calatorii, Europa, Grecia, Vacanta

Daca m-a impresionat ceva la modul absolut in calatoriile mele, pot spune ca acest lucru l-a realizat Meteora. Vreau sa va povestesc despre vacanta mea in Grecia, una dintre vacantele in aceasta tara frumoasa plina de mistic si legenda.

Eram in primele luni de sarcina cu baietelul meu, cand am plecat in aceasta vacanta. Exact in perioada de inceput cu greturile matinale, si tot tacamul. Toata sarcina a fost asa, numai ca eu nu stiam pe vremea aceea ce ma asteapta. Se pare totusi ca baietelului meu i-a placut atat de mult aceasta tara incat m-am simtit minunat in toata aceasta saptamana de vacanta. Toate cele 9 luni de sarcina m-am gandit la vacanta din Grecia unde m-as fi intors chiar si numai pentru starea de bine pe care am avut-o.

Daca pe Insula Thassos va spuneam ca am avut parte de relaxare si odihna, ei bine in aceasta vacanta putem vorbi de maraton sau suta de metri garduri 🙂 . Am vizitat Athena, Muntele Athos, sate pescaresti, Meteora si nu in ultimul rand statiunea dintre mare si munte, Paralia Katerini recunoscuta pentru nisipurile sale aurii si preturile promotionale unde am fost cazati pe perioada vacantei. Pretul a fost mai mult decat satisfacator 40 € pentru o saptamana de persoana. Camera curata cu o minibucatarie frigider, strictul necesar. Oricum plecam dimineata si ne intorceam seara tarziu, cand cadeam rapusi de oboseala.

Meteora, natura si arta

Astazi mi-am propus sa va povestesc despre Meteora si impactul pe care l-a avut asupra mea. Aflata la o distanta de aproximativ 178 km fata de Paralia, unde eram cazati am ajuns la Meteora in aproximativ 2 ore si 15 min. Trebuie sa acordati o zi intreaga vizitarii acestui complex de manastiri ortodoxe, unul dintre cele mai mari din Grecia. Meteora, tradus insemnand “mijlocul cerului”, “suspendat in aer”, este un grandios spectacol al naturii si imaginatiei umane, unic in lume si este inregistrata in lista Patrimoniului Mondial UNESCO.

Au fost construite 24 de manastiri, unele sunt in stare buna de conservare, altele in stare de ruina, insa numai 6 sunt deschise publicului. Manastirile sunt construite pe piloni de piatra naturala. Aceste formatiuni de stanca cu inaltimi impresionante ajungand la 400 m, au luat nestere pe fundul unei mari, in milioane de ani, prin procesul de eroziune asupra depunerilor de nisip pietris si noroi. Prima intrebare care mi-a venit in minte cand am vazut aceste constructii uimitoare a fost: Cum, cum oare a fost posibil?

Se pare ca  primii calugari veniti aici sa locuiasca in sihastrie ca pustnicii traiau in pesteri.

Se spune ca in 1336 a fost construta aici prima manastire. Pe vremuri atat pentru transportul proviziilor cat si al persoanelor se foloseau de un scripete cu o funie, iar la capat se afla cosul de care se serveau. La Manastirea lui Varlaam inca se poate vedea acest sistem cu scripete. Scarile si potecile pe care mergem astazi, au fost sapate in stanca abia in 1920 cand fluxul de vizitatori s-a marit. Trebuie sa stiti ca pentru fiecare intrare in manastiri veti plati 3 €, iar femeile vor primi la intrare cate o fusta lunga si eventual o camasa pentru a pasi intr-o tinuta decenta in interiorul manastirilor.

Manastirea Marelui Meteor

Este prima si cea mai mare manastire construita aici. Bazele manastirii au fost puse pe la 1336 de catre un calugar pe numele lui Athanasios, pestera unde el statea, inca se poate vedea in afara manastirii. Este ridicata pe cea mai inalta stanca si se intinde pe 3 nivele. Manastirea gazduieste si un muzeu, o buctarie, o pivnita, chilii si niste curti interioare incredibil de frumoase. Este cea mai impresionanta manastire dintre cele 6 manastiri deschise publicului.

Meteora - Grecia - Manastirea Marelui Meteor

Manastirea Varlaam

Este a doua ca marime iar pentru a ajunge la ea trebuie sa urci aproximativ 130 de trepte. Este un efort, dar merita. Construita pe o stanca de 373 de metri, aproape de Marea Meteora, Manastirea poarta numele pustnicului Varlaam care a trait aici intr-o pestera si in anul 1350 a construit o biserica si cateva chilii. Manastirea a fost construita insa mai tarziu, in 1541 si pictata in 1548, si poarta hramul „Toti Sfintii”.

Meteora - Grecia - Manastirea Varlaam

Manastirea Rousanou

Piatra pe care a fost construita manastirea nu are o inaltime foarte mare, accesul fiind mult mai usor aici. Manastirea Roussanou a fost construita in secolul al XVI-lea si a fost pictata in 1560, iar In 1988 a devenit manastire de maici. Se intinde pe trei nivele, la parter gasim biserica si cateva chilii. Manastirea poarta hramul Schimbarea la fata si Sf. Barbara.

Meteora - Grecia - Manastirea Rousanou

Manastirea Sf. Nicolae Anapafsas

Manastirea a fost construita la inceputul secolului al XVI-lea pe o stanca inalta de 85 m, iar numele sau inseamna “Sf Nicolae odihnitorul”. A fost pictata in 1527 de catre Theophanis Strelitzas. Micuta manastire poarta hramul Sf. Nicolae.

Meteora - Grecia - Manastirea Sf. Nicolae Anapafsas

Manastirea Sfanta Treime

Manastirea este construita in 1476 pe o stanca abrupta si inalta. Aici se gasesc biserici, chilii ale calugarilor, o bucatarie etc. Constructia manastirii se spune ca s-a facut in 18 ani. Urcusul este destul de obositor pentru cineva neantrenat. In 1925, peste drumul cioplit in stanca, s-au construit aproximativ 140 de trepte, care te poarta catre manastire. Panorama este deosebit de frumoasa, rasplatind efortul vizitatorului obosit. Micuta bisericuta care te intampina la intrarea in manastire, poarta hramul Sf. Ioan Inaintemergatorul si a fost construita si pictata in 1682.

Meteora - Grecia - Manastirea Sfanta Treime

Manastirea Sfantul Stefan

Aceasta manastire este cea mai usor accesibila de pe Muntele Meteora. Biserica mica a fost pictata in 1545 si poarta hramul Sf. Stefan. Biserica principala a fost construita in anul 1798, insa in timpul celui de-al doilea razboi mondial a fost deteriorata. A devenit manastire de maici in 1961 dupa ce calugaritele au reconstruit-o.

Meteora - Grecia - Manastirea Sfantul Stefan

Veti fi cuceriti de gradinile frumoase si peisajul minunat, de aerul mistic, de minunea care pare sa se fi infaptuit aici prin puterea divina, forta naturii si ambitia omului, ca si mine veti simti dorinta de a reveni parca pentru a va asigura ca totul este real si de neclintit.

About the author

Bun, sa facem cunostinta!
Despre mine vreti sa stiti?
Sincer, sunt doar o fiinta
Ce vrea doar sa mai zambiti.
Nu-s vreo diva despletita
Ce vrea la televizor,
Sau vreo blonda-nchipuita
Care ofteaza usor.
Nu-s nici mare, nu-s nici mica,
Nici prea prea, nici foarte foarte
Nici n-am sustinut vreodata
Ca pot sa le stiu pe toate.
Nu cred ca-i interesant
Ochii cui i-am mostenit,
Cred ca e mai important
Ce povesti v-am pregatit:
Mi-am propus ca fara aripi
Sa zburam spre alte zari,
Sa calatorim, caci poate,
Avem chef si-n alte tari.
Vreti sa stiti ca-s pasionata,
Sa calatoresc mereu?
Of, chiar le-as vedea pe toate
Insa asta-i foarte greu.
Daca vreti doar relaxare
Sau vreti sa calatoriti
O idee, sau un sfat,
Pentru toti noi vom gasi
Deci intrati pe blogul nostru,
Caci sigur ne veti iubi.

1 Comment

1. Dana
    22 februarie, 2018 at 9:19 am

Este foarte bun articolul vostru, cu o prezentare concisă! Succes!